اکانت بیزینس و کریتور در اینستاگرام چه تفاوت هایی دارند؟
اکانت بیزینس و کریتور دو نوع از حسابهای کاربری هستند که کاربران بنا بر نوع کاربرد خود از صفحه خود آن را تغییر میدهند.
هرکدام از این دو امانت برای کاربرد خاصی به کار میروند.
در این مقاله با ما همراه باشید تا در مورد اکانت بیزینس و کریتور بیشتر بدانید.
در این مقاله می خواهیم هر کدام از اکانت بیزینس و کریتور را به صورت جداگانه بررسی کرده و به ذکر ویژگی های هرکدام بپردازیم.
بیان ویژگی ها معمولا کمک می کند که درک درستی پیدا کرده و بتوانید به درستی اکانت مورد نظر خود را انتخاب کنید.
اکانت بیزینس و کریتور و قابلیتهای هرکدام
اکانت بیزینس اینستاگرام
اگر شما یک تجارت بصری دارید و نیاز دارید که این تجارت دیده شود;
اکانت بیزینس اینستاگرام برای تجارت شما بسیار حائز اهمیت است;
و اگر این اکانت را ندارید کسبوکار شما به رقبا باخته است. صرفنظر از اینکه شما چه استفادهای از این شبکه اجتماعی دارید نمیتوانید به همین راحتی از این شبکه اجتماعی چشمپوشی کنید.
این شبکه اجتماعی اکانت بیزینس خود را در سال 2016 راهاندازی کرد;
و ازآنپس کسبوکارهای زیادی برای توسعه کسبوکار خود از این نوع حساب استفاده میکنند.
نحوه سوئیچ کردن به حساب بیزینسی اینستاگرام
پس از باز کردن برنامه و کلیک کردن روی منوی کشویی در سمت راست و بالای صفحه و کلیک روی تنظیمات میتوانید به اطلاعات پروفایل خود بروید ;
تا به تنظیمات و تغییرات آن دسترسی داشته باشید. در این فهرست میتوانید روی account کلیک کنید;
و در پایین میتوانید گزینه Switch to a Business Account را مشاهده کنید.
پس از کلیک بر روی تغییر به حساب بیزینسی از طریق جزئیات هدایت خواهید شد;
و همچنین اطلاعات تماس بیشتری از شما خواسته میشود.
البته از برخی از مراحل میتوانید پرش کنید ولی برخی دیگر را باید انجام دهید.
اگر برای کسبوکار خود یک صفحه در فیس بوک دارید، لازم است حساب کاربری خود در اینستاگرام را با صفحه کسبوکار فیس بوک خود مرتبط کنید.
سپس، اطلاعات تماس کسبوکار خود، ازجمله آدرس ایمیل، شماره تلفن و آدرس خود را به روز کنید.
پس از اتمام این مراحل، اکنون صفحه شما رسماً به پروفایل تجاری اینستاگرام تبدیل شده است.
مزایای حساب بیزینسی
شاید بگویید که مزایای حساب بیزینسی چیست؟ و اصلاً چرا باید بین اکانت بیزینس و کریتور، بیزینس را انتخاب کنم؟! در اینجا سه دلیل وجود دارد:
پیدا شدن
قبل از اینکه پروفایلهای تجاری راهاندازی شوند، تنها راهی که دنبال کنندگان میتوانستند با مشاغل خارج از اینستاگرام تماس داشته باشند کلیک بر روی پیوند وبسایتی بود که در قسمت بیوگرافی قرار داشت.
پسازاینکه اطلاعات تماس خود را در قسمت ایجاد حساب بیزینسی وارد کردید یک دکمه تماس در پروفایل شما ظاهر میگردد;
و کاربران به سادگی روی ان کلیک کرده و سپس یکی از روشها ازجمله ایمیل، تماس تلفنی و یا پیام را انتخاب میکنند.
دسترسی به تجزیه و تحلیلهای پیج
Instagram یکی از آخرین شبکههای اجتماعی مهم برای معرفی ابزارهای تجزیهوتحلیل است;
که با اینکه این ابزارهای تجزیهوتحلیل (Insights) بسیار کم و محدود هستند;]
ولی روش مناسبی برای بررسی اجمالی نحوه کار محتوای اینستاگرام شما هستند.
با رفتن به پروفایل خود و کلیک روی دادههای اطلاعات آماری ذکر شده در بالای حساب خود، میتوانید نمای کلی پستهای اینستاگرام خود را به دست آورید.
وقتی به بخش اطلاعات آماری میروید، در هفته گذشته تجزیهوتحلیل اطلاعات برای بازدیدها، اطلاعات دسترسی را مشاهده خواهید کرد.
پستهای برگزیده شما در هفت روز گذشته در مرحله بعدی نمایان میشوند.
اگر میخواهید تجزیهوتحلیل یکی از پستها را مشاهده کنید با کلیک بر روی آن شروع کنید.
سپس، برای مشاهده بازبینیها، میزان دسترسی و میزان جذابیت پست، روی View Insights کلیک کنید.
اطلاعات دنبال کنندگان در پایین بخش اطلاعات آماری است. نمودار روز فعلی، هفته و اینکه کدام ساعات روز بیشتر فعال هستند برای دنبال کنندگان اینستاگرام خود مشاهده خواهید کرد.
همچنین میتوانید اطلاعات مربوط به شماره دنبال کننده فعلی، تفکیک جنسیت دنبال کنندهها، دامنه سنی;
مکانهای اصلی دنبال کننگان، ساعات فعال روز دنبال کنندگان خود برای هر روز هفته و روزهای فعال دنبال کنندههای خود را مشاهده کنید.
دسترسی به تبلیغات
داشتن یک حساب تجاری Instagram همچنین به شما این امکان را میدهد از داخل برنامه، تبلیغات ایجاد کنید.
اگر میخواهید پستی را تبلیغ کنید، روی آن کلیک کنید و سپس تبلیغ را انتخاب کنید.
طبق تجربه، زمان ایجاد تبلیغ تا تبلیغ کامل میتواند از چند ساعت تا یک روز یا بیشتر باشد، زیرا اینستاگرام اقدامات مهمی را برای تأیید تبلیغات در سیستمعامل خود انجام میدهد.
همانطور که مراحل را طی میکنید، ممکن است اینستاگرام از شما بخواهد قبل از خرید با حساب فیس بوک خود متصل شوید یا تأیید اعتبار کنید.
از آنجا میتوانید متن را برای دکمه اقدام به عمل (Call To Action) انتخاب کنید;
مخاطب خاصی را انتخاب کنید، بودجه خود را تنظیم کنید و یک دوره زمانی برای تبلیغ خود انتخاب کنید.
حساب کریتور اینستاگرام
ویژگی حساب Creator Instagram به عنوان یک گزینه برای همه کاربران در دسترس است.
این دسترسی هنوز جهانی نیست، اما به نظر میرسد برای کاربران با بیش از 10 هزار دنبال کننده که حسابهای خود را به یک صفحه تجاری فیس بوک پیوند دادهاند، در دسترس است.
طبق گفته اینستاگرام، حساب کریتور شامل “ویژگیهایی است که کنترل حضور آنلاین ، درک رشد و مدیریت پیامهای شما را آسانتر میکند.
” نمایههای Creator Instagram مشابه حسابهای بیزینس Instagram هستند، اما دارای صندوق ورودی سفارشی، insights رشد یافته و اطلاعات تماس و برچسبهای دسته جدید هستند;
که میتوان آنها را روشن یا خاموش کرد. حساب Creator برای تأثیرگذاران یا اینفلوئنسرها طراحی شده است تا به رشد و تعامل دنبال کنندهها در طول زمان کمک کند.
نحوه تغییر به حساب کریتور
تغییر حساب به کریتور بسیار ساده است. به پروفایل اینستاگرام خود بروید;
و روی دکمه سه نقطه در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید. سپس روی نماد چرخ دنده تنظیمات در پایین صفحه ضربه بزنید.
از فهرست تنظیمات، گزینه Account را انتخاب کرده و سپس روی گزینه Switch to Creator Account ضربه بزنید.
اینجا است که شما یک دسته را انتخاب میکنید و گزینههای تماس خود را روشن یا خاموش میکنید.
این تمام کاری است که شما باید انجام دهید – اکنون یک حساب سازنده Instagram دارید! بلافاصله اطلاعات جدید و ویژگیهای پیام دایرکت را در حساب خود مشاهده خواهید کرد.
ویژگیهای اکانت کریتور
شاید برای شما سؤال باشد که خب تفاوت اکانت بیزینس و کریتور چیست;
و اینکه چرا باید به حساب سازنده یا همان کریتور تغییر وضعیت دهیم.
جواب این سؤال برمیگردد به ویژگیهای حساب کریتور و تفاوت اکانت بیزینس و کریتور.
Insights جدید
در سالهای قبل اینفلوئنسرها برای اینکه بتوانند به دادهها برای تجزیهوتحلیل پیج خود دست پیدا کنند مجبور بودند از نرمافزارهای جانبی کمک بگیرند;
اما با یک حساب سازنده، میتوانید آمار رشد و از دست دادن روزانه را مشاهده کنید.
این نمودار رشد جدید میتواند بینش (insight) بیشتری در مورد دلیل تغییر مخاطب شما ایجاد کند. با انتخاب یک روز در نمودار رشد و ضربه زدن روی «مشاهده پستها» در بالای نمودار، همه داستانها و پستهای خبری را که در آن روز به اشتراک گذاشته اید مشاهده خواهید کرد.
سپس میتوانید تعیین کنید که پستهای کم محبوب شما منجر به تعامل کمتر یا درگیری کمتر و از دست دادن دنبال کنندگان شود.
با گذشت زمان، یافتن روندهایی در این اطلاعات امکانپذیر خواهد بود که میتوانند درک بهتری از عملکرد کلی محتوای شما داشته باشند.
اگر بهعنوانمثال، هر زمان که از هشتگ خاصی استفاده میکنید، یک فالوور افزایش مییابد، میتوانید آن را بهطور مکرر در استراتژی خود بگنجانید.
تجزیه تحلیل دسکتاپ
علاوه بر تجزیهوتحلیل جدید موجود برای پروفایل خود در برنامه، اکنون میتوانید با استفاده از Creator Studio به تجزیهوتحلیل خود در رایانه دسترسی داشته باشید.
همانطور که در بالا اشاره کردیم، Creator Studio درواقع برای هر دو حساب بیزینس و حساب Creator در دسترس است;
بنابراین اگر مجبور هستید، این دلیل نمیشود که به یک حساب Creator بروید.
صندوق ورودی فیلتر شده
از نظر اینستاگرام، یک حساب شخصی فقط پیام های شخصی دریافت میکند;
و یک حساب تجاری فقط پیامهای تجاری دریافت میکند؛ اما اینفلوئنسرها هر دو نوع پیام را دریافت میکنند – شخصی از طرف دنبال کنندهها و تجاری از مارکها;
این کمتر از حد ایده آل است و میتواند به یک صندوق ورودی بی نظم منجر شود.
هر دو حساب شخصی و تجاری اینستاگرام یک صندوق ورودی واحد دارند. (همچنین یک برگه درخواست برای ارسال پیام های بالقوه مربوط به هرزنامه تا زمان تأیید یا رد وجود دارد.) ;
اما با یک حساب Creator Instagram، صندوق ورودی شما به سه بخش اصلی، عمومی و درخواستها تقسیم میشود.
به شما این امکان را میدهد که مکالمات شخصی خود را سازماندهی کنید.
هنگامیکه ابتدا حساب خود را به یک حساب Creator تغییر میدهید، همه پیامهای موجود شما در صندوق ورودی اصلی قرار میگیرند، اما میتوانند منتقل شوند.
جمعبندی و نتیجهگیری
در این مقاله در مورد دو اکانت مهم اینستاگرام یعنی اکانت بیزینس و کریتور صحبت کردیم. هر دو اکانت میتواند مهم و قابل اجرا باشد.
اگر یک اینفلوئنسر هستید بی شک انتخاب شما میتواند حساب کریتور باشد;
و یا اگر صاحب یک کسبوکار هستید و میخواهید پیج کاری داشته باشید اکانت بیزینس میتواند گزینه خوبی برای شما باشد.
بستگی به این دارد که چه استفادهای دارید و هدف شما چیست.
دیدگاهتان را بنویسید